پیشنهاد سردبیر

در جلسه سازمان تامین اجتماعی و دیوان محاسبات کشور مقرر شد: گزارشی از بدهی دولت به این سازمان در دوره منتهی به پایان سال ۱۴۰۱ و تعهدات سازمان در سال ۱۴۰۲ و میزان سهم دولت ارایه شود.

بدهی‌ها و مطالبات دولت و تامین اجتماعی به یکدیگر شفاف می‌شود

از دیوان محاسبات کشور، دادسرای دیوان محاسبات در راستای ‌تحقق شعار "انضباط مالی و شفافیت" و با هدف نظارت بر نحوه احصاء بدهی های دولت به سازمان تامین اجتماعی و همچنین بررسی آخرین وضعیت حساب فیمابین دولت و تامین اجتماعی، جلسه ای با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و رئیس مرکز بدهی ها و مطالبات دولت وزارت امور اقتصادی و دارایی تشکیل داد.

در این جلسه که به ریاست علی کامیار دادستان دیوان محاسبات برگزار شد، مقرر شد سازمان تامین اجتماعی و مرکز بدهی ها و مطالبات دولت گزارش منتهی به پایان سال ۱۴۰۱ و تعهدات سازمان در سال ۱۴۰۲ و میزان سهم دولت را ارائه کنند و پس از گذشت یک ماه، جلسه ای با حضور نمایندگان این دو دستگاه و مسئولان سازمان برنامه و بودجه برای پیگیری موضوع تشکیل شود.

در ادامه این جلسه، کامیار با تاکید بر ضرورت شفاف شدن رابطه مالی سازمان تامین اجتماعی در خصوص مطالبات خود از دولت ایفای وظایف سازمان تامین اجتماعی در راستای خدمت رسانی به اقشار تحت پوشش و تکمیل پوشش بیمه ای را مهم قلمداد کرد.

وی اظهار داشت: لازم است اقدامات و تمهیدات لازم برای شفاف سازی در خصوص بدهی ها و مطالبات طرفینی دولت و سازمان تامین اجتماعی صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.